یک کشتی غرق شده پر از گنجینه های باستانی

  • saeed
  • 0 بازدید
  • 0 دیدگاه
  • جمعه 15 تیر 1403

مکانیسم Antikythera تنها یک یافته جالب از یک کشتی غرق شده 2000 ساله است که غواصان برای اولین بار در سال 1900 کشف کردند. غواصانی که منتظر طوفان بودند، بقایای آن را در نزدیکی جزیره یونانی Antikythera پیدا کردند.

به گفته موسسه اقیانوس شناسی وودز هول، کاوش ها سه مجسمه اسب مرمری در اندازه واقعی، سکه ها، جواهرات و گنجینه های دیگر را کشف کردند. اما مکانیسم Antikythera شاید منحصر به فردترین کشف در بین همه آنها باشد.

تقریباً به اندازه یک جعبه کفش است، به شش تکه شکسته شده است و از زمان خود در زیر آب فرسایش یافته است. به گفته درک جان دی سولا پرایس، این مکانیسم آنقدر پیچیده است که برخی فکر می‌کردند باید وسیله‌ای مدرن باشد که با آثار باستانی ترکیب شده باشد. او در دهه 1970 به کشف عملکرد دستگاه کمک کرد.

تصاویر اشعه ایکس از سال 2005 جزئیات جدیدی را در مورد این دستگاه به محققان داد. و در سال 2020، بودسیلیک و همکارانش از این تصاویر برای اندازه‌گیری موقعیت سوراخ‌ها استفاده کردند و پیشنهاد کردند که مکانیزم بین 347 تا 367 سوراخ داشته باشد. اگر نزدیک به 350 سوراخ داشت، از تقویم قمری پیروی می کرد. اگر 365 داشت از تقویم مصری الگوبرداری می شد.

اما به دلیل وضعیت ضعیف دستگاه، تعیین یک عدد دقیق دشوار بود.

ارسال دیدگاه

wave
کد امنیتی رفرش
ESC را فشار دهید تا بسته شود